Terug naar home

Over onze samenwerking met Think Pink

Zoveel meer dan een wasmachine

Whirlpool gaat actief op zoek naar goede doelen om te steunen. Zo kruiste ons pad dat van Think Pink een tweetal jaar geleden. Veel mensen komen rechtstreeks of onrechtstreeks in aanraking met (borst)kanker. Daarom wilden we graag onze bijdrage leveren aan het onderzoek naar en de strijd tegen deze ziekte. Dit jaar wilden we die bijdrage een niveau hoger tillen: we gingen opzoek naar een manier waarop we Think Pink niet alleen financieel steunden, maar ook meer top of mind maakten. En zo werd deze actie geboren.

De blinde veiling van de acht beschilderde Whirlpool-wasmachines zal twee maanden lopen, en de opbrengst gaat integraal naar Think Pink. “Dus rekenen we op jullie om zoveel mogelijk te bieden”, vertelt Rodolphe Claeys, Managing Director Whirlpool België & Luxemburg. “Met deze actie willen we het belangrijke werk van Think Pink letterlijk in de verf zetten, en de vele borstkankerpatiëntes en hun families steunen.”
Daarbij krijgen de acht wasmachines Freshcare+ Steam van Whirlpool dus een vrouwelijke make-over. Claeys: “De designs van Kitsune Jolene zijn ronduit schitterend, stuk voor stuk stralen ze schoonheid uit."

“Met mijn street art hoop ik vrouwen te steunen in hun strijd tegen borstkanker,” vertelt de Gentse Jolien De Waele. “Zelf heb ik op mijn 21e ook een borstkankeronderzoek gehad, en dat is me altijd bijgebleven. Het voelt dan ook goed om iets terug te kunnen doen, om vrouwen en hun families een hart onder de riem te steken. Ik hoop dat de veiling van de wasmachines een groot succes wordt.”